Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niskie podatki ważniejsze od flagi narodowej

23 listopada 2005 | Ekonomia | MS
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

TRANSPORT MORSKI Rząd chce przywrócić biało-czerwoną banderę na polskich statkach Niskie podatki ważniejsze od flagi narodowej Polska flota niemal w całości pływa pod obcymi banderami, głównie afrykańskimi i południowoamerykańskimi. Rząd Kazimierza Marcinkiewicza zapowiada, że to zmieni Prom „Polonia” tak jak większość polskich statków pływa pod obcą banderą

Taką deklarację premier złożył jeszcze w październiku, podczas podróży do Szczecina. - Polska flota wróci pod polską banderę. To się da załatwić w szybkim czasie - zapowiedział. Deklarację potwierdził jego doradca do spraw gospodarczych, Paweł Brzezicki, były dyrektor Polskiej Żeglugi Morskiej.

Choć po morzach i oceanach pływa blisko 120 statków należących do polskich firm, na próżno na ich rufach szukać napisu portu macierzystego Szczecin, Gdańsk albo Gdynia. Dominują bandery państw południowoamerykańskich i afrykańskich oraz Cypru lub Malty. Armatorzy rejestrują tam swoje spółki i to one formalnie stają się właścicielami jednostek.

W 1990 roku jeszcze cała flota pływała pod biało-czerwoną flagą. W 1995 roku na 167 jednostek 32 były już zarejestrowane w zagranicznych portach. W 1998 roku nastąpił przełom. Tylko 63 statki miały polską flagę, a 85 już obcą. W 2003 roku w kraju pozostało 20 jednostek.

Dzisiaj całą polską flotę szacuje się na nieco ponad 180...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3694

Spis treści

Ekonomia

AIB i Aviva razem
Airbus nie boi się B747-8
Akcje w regionie tanieją
Balcerowicz: w strefie euro większy PKB
Banki przejmują Fiata
Bliżej zmian na Poczcie
Browar Łomża inwestuje
Cena kontra doświadczenie
Co przyniosą dane o sprzedaży
Conti zmniejsza produkcję w Hanowerze
Coraz łatwiej płacić kartą
Decydują zamówienia
Dolar osłabia złotego
Duże miasta mają pieniądze
Firmy tracą na informatyzacji
Fortis szuka partnera
Fuzja kultury z biznesem
Holendrzy żądają odszkodowania
Intel i Micron do spółki
Inwestorzy liczą na dywidendy
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Kadry w kraju
Kiedy emisja akcji BOT
Lafarge zbuduje fabrykę w Wietnamie
Litwini ujawniają swoje plany
Malev w Oneworld
Miliard euro dla Deutsche Banku
Niemcy: seniorzy do pracy
Niskie podatki ważniejsze od flagi narodowej
Novitus wejdzie na giełdę
Nowa strategia BOŚ
Nowe Okęcie ruszy z opóźnieniem
Nowy rząd kocha inwestorów
Nowy rząd kocha inwestorów (tekst ocenzurowany)
Ostrzejsze kontrole
Pieniędzy więcej, wypłaty później
Pietras: poprzemy unijny budżet
Potrzebna lista profesjonalistów
Potrzebujemy liberalnych sojuszy
Prezesi apolityczni, ale bogatsi
Prezesi na dywaniku ministrów
Prognozy są wiarygodne
Rekordowe wyniki ÖMV
Rolnicy dostaną pieniądze później
Rolnicy dostaną pieniądze później (tekst ocenzurowany)
Rosjanie zaostrzają stanowisko
Rząd myśli o przedsiębiorcach
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sanitas zapowiada wezwanie na Jelfę
Skażone mleko Nestlé
Spada inflacja bazowa
Stal się znowu sprzedaje
Strajk kolejarzy we Francji
Strajk u Forda w Rosji
Swoboda dla usług
Szukanie handlowego porozumienia
Tanie linie zdobywają rynek
Temperatura spadła, ropa zaczęła drożeć
Tetra już w Szczecinie
Warszawa nie chce unijnej reformy
Wraca sprawa akcji Telekomunikacji Polskiej
Wydarzenia dnia
Wyższy zysk Voest Alpine
Xelion prognozuje wzrost rynku
Za drogie akcje EdF
Zamów abonament