Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Porty czekają na koniunkturę

28 czerwca 1995 | Ekonomia | KG

Lotniska krajowe

Porty czekają na koniunkturę

W latach 70. i 80. rocznie na krajowych liniach lotniczych przewożono w granicach 500 - 600 tys. osób. W 1984 r. w samym tylko Rzeszowie odprawiano rocznie ok. 60 tys. pasażerów -- teraz zaledwie 10 tys. Główną przyczyną hamującą rozwój krajowej komunikacji lotniczej jest wysoka cena biletów. Bilet lotniczy do wybranego krajowego portu lotniczego kosztuje dziś ok. 150 zł. Samolot przegrywa pod tym względem z koleją.

W Polsce jest ponad 100 lotnisk. Ponad 40 wpisano do Państwowego Rejestru Lotnisk, który prowadzi Główny Inspektorat Lotnictwa Cywilnego. Są też lotniska skomunalizowane, opuszczone zarówno przez armię polską, jak i przez armię ZSRR.

W kraju istnieje 8 lotnisk komunikacyjnych: w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Wrocławiu i Zielonej Górze. Do 1981 r. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) zarządzało też lotniskiem w Bydgoszczy, a do 1990 r. w Koszalinie i w Słupsku. Dziś bezpośrednio do przedsiębiorstwa PPL należą Szczecin, Poznań, Kraków, Rzeszów i Zielona Góra. Gdańsk, Wrocław i Katowice funkcjonują zaś jako samodzielne spółki prawa handlowego, w których Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze ma swoje udziały. PPL wniosło do tych spółek swój majątek i pracowników....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 516

Spis treści
Zamów abonament