Małe zaufanie do reklam finansowych
Ponad trzy czwarte brytyjskich reklam produktów finansowych wprowadza w błąd potencjalnych klientów - wynika z badań Grant Thornton. Firma księgowa przyjrzała się 117 reklamom i promocjom 94 brytyjskich firm finansowych, które ukazały się w minionym roku w gazetach i w Internecie. Sprawdzano ich zgodność ze standardami wyznaczonymi przez brytyjski nadzór finansowy FSA. Grant Thornton stwierdził m.in. przypadki niepodawania wysokości oprocentowania reklamowanych usług finansowych lub nieprawdziwego porównywania do produktów konkurencji. Analizy pokazały też, że niektóre firmy straszyły klientów: "jedna na trzy osoby zachoruje, w ciągu swojego życia, na raka", nie podając jednocześnie, że określone formy tej choroby nie są objęte reklamowanym ubezpieczeniem. Innym niedociągnięciem było niezamieszczanie w reklamach ostrzeżenia wymaganego przez FSA, że wartość inwestycji może spaść lub wzrosnąć.
a.h.b.