Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Miliardy na ulotki, broszury, gazetki i SMS-y

02 maja 2006 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane

MARKETING BEZPOŚREDNI Wszyscy czekają, aż skończy się monopol Poczty Polskiej na najmniejsze przesyłki Miliardy na ulotki, broszury, gazetki i SMS-y Broszury reklamowe w skrzynce na listy, gazetki z promocjami supermarketów, czy zatknięte za wycieraczkę samochodu ulotki agencji towarzyskich - to wszystko marketing bezpośredni, którego wartość sięga już w Polsce dwóch miliardów złotych rocznie

To jednak wciąż niewiele w porównaniu z wydatkami na reklamę, które - według różnych szacunków - wzrosły w ubiegłym roku o 12 - 13 procent i sięgnęły 5 - 5,6 mld złotych. Piotr Pokrzywa, dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB), jest jednak dobrej myśli. - Podążamy w kierunku Stanów Zjednoczonych, a tam wydatki na marketing bezpośredni (BTL) i na reklamę, czyli ATL, są podzielone po połowie - zauważa.

Jako argument podaje stały wzrost wartości rynku BTL; przed dwoma laty było to ok. 20 proc. wydatków na reklamę. Dziś już ok. 30 proc. Dlaczego miałby dalej rosnąć? Reklamy są coraz droższe, a marketing bezpośredni jest skierowany do konkretnych odbiorców - wylicza atuty BTL Piotr Pokrzywa. Ale...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3828

Spis treści
Zamów abonament