Miliardy na ulotki, broszury, gazetki i SMS-y
To jednak wciąż niewiele w porównaniu z wydatkami na reklamę, które - według różnych szacunków - wzrosły w ubiegłym roku o 12 - 13 procent i sięgnęły 5 - 5,6 mld złotych. Piotr Pokrzywa, dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB), jest jednak dobrej myśli. - Podążamy w kierunku Stanów Zjednoczonych, a tam wydatki na marketing bezpośredni (BTL) i na reklamę, czyli ATL, są podzielone po połowie - zauważa.
Jako argument podaje stały wzrost wartości rynku BTL; przed dwoma laty było to ok. 20 proc. wydatków na reklamę. Dziś już ok. 30 proc. Dlaczego miałby dalej rosnąć? Reklamy są coraz droższe, a marketing bezpośredni jest skierowany do konkretnych odbiorców - wylicza atuty BTL Piotr Pokrzywa. Ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta