Kłopoty z monterem i sklepem internetowym
Najczęściej problemy dotyczą drobnych prac remontowych - montażu okien, położenia glazury itp. - i związanych z tym usterek technicznych lub niedotrzymania terminów zamówienia. Najczęstszy błąd to chęć zaoszczędzenia, czyli rezygnacja z pisemnej umowy. Inna pułapka to zapłata dużej części wynagrodzenia jeszcze przed rozpoczęciem pracy.
Konsument nie jest jednak bezradny, może się odwołać do art. 635 - 637 kodeksu cywilnego. W razie opóźnienia rozpoczęcia lub zakończenia robót tak bardzo, że nie jest prawdopodobne, aby udało się je ukończyć w umówionym czasie, klient może - bez wyznaczania nawet dodatkowego terminu - odstąpić od umowy. Gdy natomiast fachowiec wadliwie wykonuje swoja pracę, powinno się go wezwać do zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Po tym czasie, gdy fachowiec nie poprawił wykonania, można odstąpić od umowy, a poprawienie lub dalsze wykonywanie prac powierzyć innej osobie na koszt wykonawcy. Te rozwiązania mają zmusić wykonawcę do terminowej i rzetelnej pracy.
Co natomiast się dzieje, gdy wady wyjdą na jaw już po zakończeniu prac i oddaniu dzieła? Wszystko zależy do tego, czy chodzi o rzecz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta