Okulary nie dla każdego
Produkcja oprawek okularowych jest bardzo prosta, na jedną parę wystarczy 20 g granulatu. Koszt wytworzenia plastikowych wynosi od kilku złotych, metalowych - 50 zł. Ceny w sklepach od kilkudziesięciu do nawet 2 tysięcy złotych. W tych najdroższych płaci się za logo znanej firmy.
Wzrok należy sprawdzać co 2 lata, przy niektórych wadach częściej. Statystycznie okulary wymienia się co 2 - 3 lata. Używający szkieł kontaktowych muszą odwiedzać salon optyczny najrzadziej co kwartał.
Moda zmienia się co kilka lat. Wtedy cały asortyment trzeba wyprzedać, zwykle po obniżonej, czyli promocyjnej cenie. Ale i tak, uwzględniwszy różnicę między kosztami a ceną, jest zarobek, i to niemały.
Biznes optyczny obraca ogromnymi pieniędzmi. Około 1/3 Polaków albo nosi okulary, albo wymaga korekcji wzroku. To kwestia niezupełnie życia, ale zawsze zdrowia i urody. Można więc ulec wrażeniu, że salon optyczny to interes samograj.
Na szczęście jest barieraChoć wydaje się to dość nieprawdopodobne, w Polsce doborem soczewek (zwykłe i kontaktowe), dopasowaniem oprawek, wykonywaniem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta