Nowa filantropia polskich przedsiębiorstw
Angażują swoje pieniądze tak, by korzyści odniosły obie strony: zarówno sama firma, jak i osoby, do których pomoc jest adresowana.
Firma Danone zaangażowała się w rozwiązanie problemu niedożywienia dzieci (prowadzi akcję "Podziel się posiłkiem"), bo według jej danych co trzecie dziecko w naszym kraju jest niedożywione. W tym roku właśnie z inicjatywy Danone wyprodukowana została kaszka mleczna, wzbogacana witaminami, sprzedawana za 60 groszy, bo tyle najbiedniejsza polska rodzina może przeznaczyć dziennie na śniadanie dla swojego dziecka.
- Można wydać milion złotych na śniadania dla ubogich, ale można też opracować i sprzedawać produkt, na który stać będzie najbiedniejszą rodzinę - mówi "Rzeczpospolitej" Agata Stafiej-Bartosik, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności z Danone. - Ogromne znaczenie ma tu aspekt godności osób, którym się pomaga. One nie muszą się już wstydzić czy czuć się gorsze, że dostają zapomogę. Mogą po prostu kupić sobie śniadanie za 60 groszy -...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta