Polski samolot, chińskie "ciuchy", czeski rynek
LOT -- cargo
Polski samolot, chińskie "ciuchy", czeski rynek
W ub. r. wpływy LOT z przewozów cargo wyniosły 6 proc. przychodów i stanowiły 14, 5 mln USD. W br. LOT planuje zwiększenie ich o 5 proc. W 1991 r. samolotami LOT przewieziono 9 tys. tładunków, w ub. r. zaś 16, 9 tys. , z tego 80 proc. na trasach zagranicznych. W pierwszym półroczu br. samoloty LOT przewiozły 9, 1 tys. t. ładunków, o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. r. Chociaż rentowność frachtu sięga 100 proc. polski przewoźnik wykorzystuje tylko w 30 proc. swoje możliwości.
Na warszawskim Okęciu LOT dysponuje niewielkim terminalem cargo o zdolności przeładunkowej 50 tys. trocznie. Ponad połowę przeładunków stanowią towary przewożone przez polską flotę. Warszawski terminal prowadzi spółka LGS (LOT Ground Service) , w której nasz przewoźnik ma większość udziałów. Ze względu na przedłużające się procedury celne i konieczność składowania towaru, roczna przepustowość terminalu sięga tylko 35 tys.
Połowę przychodów z przewozów cargo LOT podobnie jak i z przewozów pasażerskich uzyskuje z rynku amerykańskiego. Miesięcznie samoloty LOT są w stanie przewieźć do 500 ttowarów z Chicago i Nowego Jorku do Warszawy. W sezonie letnim tylko na linii z Chicago do Warszawy -- 200-250 tładunków. W pierwszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta