Dziwaczne ograniczenie swobody działalności przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Nowelizowane prawo telekomunikacyjne, które znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych, reguluje m.in. relacje przedsiębiorców telekomunikacyjnych (dalej: przedsiębiorcy) z ich dłużnikami. Dział III rozdział 3 "Odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych" ma się wzbogacić o nowy art. 108a: "W przypadku sporu między konsumentem a przedsiębiorcą telekomunikacyjnym co do zasadności lub wysokości należności, przeniesienie przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wierzytelności z tytułu wykonanych usług telekomunikacyjnych oraz zlecenie dochodzenia należności firmie windykacyjnej nie może nastąpić przed upływem 24 miesięcy od dnia wniesienia reklamacji".
Przepis ten, pozostający w oczywistej sprzeczności z rządowymi deklaracjami znoszenia ograniczeń swobody prowadzenia działalności gospodarczej, budzi zasadnicze wątpliwości zarówno gdy chodzi o sposób jego sformułowania, jak i - co istotniejsze - przy rozważaniu zasadności wprowadzenia go do porządku prawnego.
Kwestie redakcyjneProjektowany przepis dotyczy sporu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta