Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lodówka Greenpeace

15 listopada 1995 | Nauka i Technika | KF

Produkty nowej generacji

Lodówka Greenpeace

Producenci coraz częściej zaczynają sięgać po hasła ekologiczne, chcąc przyciągnąć kupujących. Wraca do łask hasło propagowane przez pasjonatów ochrony środowiska już od kilku dobrych lat: "energia zaoszczędzona jest najtańsza". Dziś oszczędzanie energii stało się więc wyzwaniem dla konstruktorów urządzeń elektrycznych używanych w gospodarstwach domowych. I nie tylko. W jednej z fabryk sprzętu audio-wideo należącej do koncernu Sony w ciągu jednego roku osiągnięto oszczędności energii aż o 31 proc.

Ekologicznych argumentów w swych kampaniach nie szczędzą zwłaszcza producenci lodówek. Etykieta "CFC Free --wolne od CFC" zyskuje sympatyków zwłaszcza po przyznaniu tegorocznej Nagrody Nobla za badania nad dziurą ozonową. Chlubią się nią Bosch, Arthur Martin, Faure, Electrolux i Siemens oraz wrocławski Polar.

Zamiast freonów -- propan i butan

Największy ruch ekologiczny Greenpeace prowadzi kampanię na rzecz zwalczania proponowanych przez przemysł gazów zastępujących CFC --...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 618

Spis treści
Zamów abonament