Lodówka Greenpeace
Produkty nowej generacji
Lodówka Greenpeace
Producenci coraz częściej zaczynają sięgać po hasła ekologiczne, chcąc przyciągnąć kupujących. Wraca do łask hasło propagowane przez pasjonatów ochrony środowiska już od kilku dobrych lat: "energia zaoszczędzona jest najtańsza". Dziś oszczędzanie energii stało się więc wyzwaniem dla konstruktorów urządzeń elektrycznych używanych w gospodarstwach domowych. I nie tylko. W jednej z fabryk sprzętu audio-wideo należącej do koncernu Sony w ciągu jednego roku osiągnięto oszczędności energii aż o 31 proc.
Ekologicznych argumentów w swych kampaniach nie szczędzą zwłaszcza producenci lodówek. Etykieta "CFC Free --wolne od CFC" zyskuje sympatyków zwłaszcza po przyznaniu tegorocznej Nagrody Nobla za badania nad dziurą ozonową. Chlubią się nią Bosch, Arthur Martin, Faure, Electrolux i Siemens oraz wrocławski Polar.
Zamiast freonów -- propan i butan
Największy ruch ekologiczny Greenpeace prowadzi kampanię na rzecz zwalczania proponowanych przez przemysł gazów zastępujących CFC --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta