„Katyń” bliżej Oscara
Andrzej Wajda dostał za „Katyń” nominację do Oscara w kategorii filmów nieangielskojęzycznych. W grze pozostało już tylko pięć tytułów
Nominacja przybliżyła Andrzeja Wajdę do cennej statuetki. – Brak mi słów, żeby wyrazić nasze szczęście – mówi producent „Katynia” Michał Kwieciński. – Znalezienie się wśród pięciu nominowanych do Oscara filmów to wielki sukces. Ostatni raz zdarzyło się to polskiemu filmowi, także zresztą Andrzeja Wajdy, dwadzieścia sześć lat temu. Teraz musimy się zastanowić, jak dalej w Stanach promować „Katyń”.
Trudna reklama za oceanem
Kampanię reklamową ostatniego filmu Andrzeja Wajdy prowadzi za oceanem największa i najbardziej doświadczona firma promocji filmów Premier PR. Dotąd członkowie Amerykańskiej Akademii Filmowej mieli okazję obejrzeć film na dziesięciu specjalnych, zamkniętych pokazach. Reklamy „Katynia” ukazały się w najważniejszych światowych pismach branżowych: „Variety”, „The Hollywood Reporter” i „Screen International”.
Na University of California odbyło się sympozjum poświęcone zbrodni katyńskiej prowadzone przez prof. Archa Getty’ego, wykładowcę historii na Uniwersytecie w Berkeley, a w American Cinematheque w Los Angeles zorganizowano miniretrospektywę filmów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta