Przewoźnik musi szybko oddać pieniądze
Jeśli po odwołaniu lotu pasażer nie otrzyma w terminie wskazanym w regulaminie świadczenia usług kwoty zapłaconej za bilet, może wystąpić do sądu i walczyć o odsetki
Do redakcji „Rz” piszą czytelnicy – niedoszli pasażerowie Centralwings, zaniepokojeni i zirytowani opieszałością przewoźnika w zwracaniu pieniędzy za bilety na anulowane loty. W sierpniu linie lotnicze ogłosiły, że likwidują regularne połączenia. Dlatego anulowały wszystkie rezerwacje – pozostawiając klientom wybór, czy skorzystają z połączeń LOT na podobnych trasach, czy też wolą odzyskać pieniądze.
Andrzej Białas, nasz czytelnik z Poznania, kupił kilka biletów na przelot do Rzymu. Kilka dni później dostał SMS z informacją o odwołaniu rezerwacji z powodu likwidacji połączenia. Niestety, mimo upływu kilku tygodni i wielu telefonów na infolinię przewoźnika nie dostawał zwrotu swoich 1700 zł.
– Wysłałem wezwanie przedprocesowe i dopiero wtedy przewoźnik zwrócił pieniądze na mój rachunek –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta