Awangardowe oblicze nowej sceny
Koncertem muzyki współczesnej w Hotelu Europejskim w sobotni wieczór zainaugurował działalność Nowy Teatr. Jeśli kolejne akcje Krzysztofa Warlikowskiego i Pawła Mykietyna będą choć w połowie tak udane, Nowy może okazać się instytucją zjawiskową.
Choć była to inauguracja nowej sceny na stołecznej mapie teatralnej, obyło się bez dętych przemówień, strzelających korków od szampana i patetycznych gratulacji. Po krótkim wstępie zabawnego jak zwykle Macieja Stuhra na scenie bezszelestnie zainstalowały się czarujące członkinie kwartetu smyczkowego DAFO, nieco z boku usytuowała się masywna sylwetka barytona Jerzego Artysza, nastąpiła szybka wymiana spojrzeń i... zaczęło się.
Kompozycja gospodarza wieczoru Pawła Mykietyna do wiersza Marcina Świetlickiego „Ładnienie”, znana choćby z wykonania podczas Warszawskiej Jesieni cztery lata temu, zabrzmiała znakomicie, głównie dzięki karkołomnej wokalistyce Artysza. Niestety i tym razem trudno było oprzeć się wrażeniu, że Mykietyn, bądź co bądź komponując...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
