Firma ma obowiązek wydać osobie, z którą się rozstaje, świadectwo pracy na piśmie
Piotr Malinowski ekspert radzi
Następstwem rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy jest obowiązek pracodawcy wydania odchodzącemu świadectwa pracy. Jest to dokument, w którym firma nie tylko potwierdza fakt zatrudnienia danej osoby, ale także udziela istotnych informacji o niej kolejnym pracodawcom.
Uprawnienia zatrudnionych związane ze świadectwem pracy regulują art. 97 i 99 kodeksu pracy (DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.) oraz przepisy rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.
Prawo do świadectwa pracy nie zależy od wniosku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta