Biura turystyczne szykują się na straty
Słaby złoty winduje ceny wycieczek. Zimowe zagraniczne wojaże zdrożały o 20 proc., za ofertę letnią być może trzeba będzie zapłacić nawet o 40 proc. więcej
Jeszcze w grudniu w biurach turystycznych było tłoczno. W styczniu sprzedaż wycieczek spadła, a w lutym rynek się załamał. Liczba klientów stopniała o jedną czwartą. Za to ceny zaczęły ostro iść w górę. Dwa tygodnie temu biuro Itaka podwyższyło je o 8 – 10 proc. i na tym pewnie się nie skończy. – Sytuacja szybko się zmienia. Nie zdążyliśmy jeszcze poinformować wszystkich klientów o podwyżkach, a powinniśmy już informować o kolejnych – mówi Piotr Henicz, dyrektor biura sprzedaży i marketingu Itaki.
Organizatorzy wyjazdów nie mają wyjścia. Słaby złoty drastycznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta