Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Stały klient lekarstwem na kryzys

27 sierpnia 2009 | Moje Pieniądze | Janusz Miliszkiewcz
autor zdjęcia: Adam Jagielak
źródło: Fotorzepa

Aleksandra Werbanowska, antykwariuszka z Warszawy

Rz: Od lat prowadzi pani w stolicy antykwariat Connaisseur, którego specjalnością jest wysokiej klasy rzemiosło artystyczne. Niebawem otworzy pani kolejny antykwariat i to obok, po drugiej stronie ulicy...

Aleksandra Werbanowska: Zdaje się, że rozumiem intencję pytania. Skoro panuje kryzys, niby jest to wbrew logice. Nawet znajomi radzą: masz lokal, to go wynajmij. Faktycznie, najprościej byłoby wynająć lokal komuś zaufanemu i mieć spokój. Ale praca w branży antykwarycznej to nie tylko zarabianie pieniędzy, ale także sposób na życie. Od lat przychodzą do mojego antykwariatu stali klienci i mówią, że czują się tu jak w salonie towarzyskim. Często przesiadywał tu Franciszek Starowieyski, który chętnie rozmawiał nawet z przypadkowymi klientami i bezinteresownie doradzał im, czego powinni poszukiwać. To procentuje, bo jak jest dobra oferta i w dodatku odpowiednia atmosfera, to klienci zawsze wracają.

Co będzie w nowym lokalu?

Tu sprzedajemy dawne rzemiosło artystyczne. Nowy antykwariat będzie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8406

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament