Niezatapialna spółka
Warszawska firma handluje wizerunkiem mostu Świętokrzyskiego i sprzedaje portowe dźwigi ze Szczecina. Przyniosła 3 mln zł strat. Ale ratusz nie zamierza jej likwidować
Spółka Trasa Świętokrzyska została powołana za czasów prezydenta Marcina Święcickiego, by zbudować most i tunel pod Wisłostradą. W tym miesiącu mija szósta rocznica otwarcia tunelu. Most ma już prawie dziewięć lat. Tymczasem firma wciąż działa i zatrudnia ludzi – sześcioro (w tym jednoosobowy zarząd) i troje kolejnych w radzie nadzorczej. Ich pensje pochłaniają 600 tys. zł rocznie. Po co?
Dbają o wizerunek mostu
Trasa Świętokrzyska jest jedną z 30 spółek, których jedynym właścicielem jest miasto. To miasto może więc zdecydować o losie tej firmy. Ale perspektywicznych decyzji brak.
Tymczasem firma, jak informują nas urzędnicy, m.in. „jest operatorem systemów bezpieczeństwa i odwodnienia w Tunelu Zagłębienia Wisłostrady”. Operatorstwo polega m.in. na „konserwacji i bieżącym nadzorowaniu wszystkich urządzeń technicznych zapewniających funkcjonowanie i bezpieczeństwo pracy Tunelu”.
Spółka sprzedaje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta