Promujmy nawyk oszczędzania
Rozmowa: Michał Boni, szef doradców premiera Donalda Tuska
Rz: Z wielu sondaży, także z badań zleconych przez Fundacje Kronenberga, wynika, że poziom wiedzy Polaków o finansach jest niski. Kto pana zdaniem powinien edukować Polaków? Czy powinny to robić organizacje rynku finansowego, rząd?
Michał Boni: Wszyscy razem. I to byłby drugi krok, bo pierwszy zrobiono na początku transformacji, kiedy rozpoczęła się edukacja praktyczna i teoretyczna. Wtedy powstawały instytucje tłumaczące mechanizmy rynku przez gry, lekcje przedsiębiorczości. Choć przydałoby się, aby skala tej edukacji była większa. Teraz powinien nastąpić drugi etap edukacji ekonomiczno-finansowej. Już dziś widać, jak ważna jest promocja nawyku oszczędzania: na różne cele i na edukację, na zdrowie, na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta