Szef powinien aktualizować regulamin pracy
Organizacja i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników zapisywane są w stosownym regulaminie. Czasem jego treść wymaga modyfikacji
Co do zasady każda firma, która zatrudnia co najmniej 20 pracowników, musi posiadać regulamin pracy. Jest to akt podstawowy, który m.in. określa organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, czy też systemy i rozkłady czasu pracy. Jego zadaniem jest dostosowanie ogólnych przepisów prawa pracy zawartych w szczególności w kodeksie pracy do warunków panujących w danym przedsiębiorstwie, tak aby zagwarantować właściwą organizację pracy, a także stosownie informować o treści obowiązującego prawa.
Źródło prawa
Regulamin pracy jest źródłem prawa pracy, które w hierarchii zajmuje niższy szczebel. Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta