Schować literki przed przedszkolakami
Na potrzeby obniżenia wieku szkolnego MEN przyjął założenie, że wszystkie dzieci idące do pierwszej klasy mają być analfabetami. Nauczyciele przedszkolni zapowiedzieli jednak prowadzenie tajnych kompletów – piszą publicyści
Polskie przedszkola są właśnie po cichu przeobrażane w przechowalnie. „Rozporządzenie o nowej podstawie programowej” wprowadza praktyczny zakaz nauki czytania dla przedszkolaków, który, co gorsza, potwierdzają w publicznych wystąpieniach przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dekret przycina możliwości dzieci do wyimaginowanego, sztucznego formatu. A wypracowane przez dziesięciolecia osiągnięcia polskiej pedagogiki lądują w koszu ze ścinkami.
Nowy program przedszkolny eliminujący naukę liter, wymaga od małych dzieci przyswojenia o wiele poważniejszych umiejętności
Nadrzędny cel, obniżenie wieku szkolnego, tak bardzo zdominował myślenie reformatorów oświaty, że aby go zrealizować, zignorowali wyniki badań, doświadczenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta