Gmina wprowadzi selektywną zbiórkę
Istniejące przepisy zawierają podstawy prawne umożliwiające właściwą gospodarkę odpadami. Wystarczy, że gminy, powiaty i województwa nauczą się z nich korzystać
Dokumenty te tworzy się na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym. Na poziomie krajowym taki plan opracowywany jest przez rząd i przyjmowany uchwałą Rady Ministrów. Na poziomie wojewódzkim, powiatowym i gminnym plany opracowywane są przez organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego poszczególnych szczebli.
Założenia ogólne
Treść planu określa art. 14 ust. 2 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 39, poz. 251 ze zm.).
Zgodnie z treścią tego przepisu w dokumentach tych określić należy przede wszystkim opis aktualnego stanu gospodarki odpadami. Powinien on w szczególności zawierać informacje dotyczące:
- rodzaju, ilości i źródła pochodzenia odpadów, które mają być poddane procesom odzysku lub unieszkodliwienia;
- wyszczególnienia posiadaczy odpadów prowadzących działalność w zakresie zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;
- rozmieszczenia istniejących instalacji do zbierania, odzysku lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta