Pomoc dla wchodzących na obce rynki
Rozwinięcie międzynarodowej sprzedaży produktów lub usług jest łatwiejsze, gdy przedsiębiorca dysponuje dobrym planem. Na jego sporządzenie i późniejszą realizację można otrzymać dotację
Program „Innowacyjna gospodarka” składa się z wielu działań adresowanych bezpośrednio do przedsiębiorców. Jednym z nich jest to o numerze 6.1 „Paszport do eksportu”, adresowane do firm z sektora MSP (w tym mikro) oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które chcą zacząć sprzedawać swe produkty lub usługi za granicą. O pieniądze mogą się ubiegać przedsiębiorcy, których udział eksportu w całkowitej sprzedaży nie przekroczył w ub.r. 30 proc.
Nabór wniosków rozpocznie się 15 lutego i będzie prowadzony do 5 marca lub do wyczerpania budżetu (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Konkurs jest prowadzony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dwa etapy
Dofinansowaniem mogą zostać objęte projekty realizowane oddzielnie w dwóch kolejnych etapach:
- I etap – przygotowanie tzw. planu rozwoju eksportu,
- II etap – wdrożenie planu rozwoju eksportu.
Pierwszy polega na tym, że firma otrzymuje dotację na zakup zewnętrznych usług doradczych. Należy zatem wybrać odpowiednią firmę konsultingową lub zwrócić się do ekspertów z zakresu handlu zagranicznego i powierzyć im przygotowanie odpowiedniego planu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta