Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowa strategia podniosła kurs

27 marca 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
hmv
źródło: Rzeczpospolita
hmv

Akcje grupy HMV, właściciela sieci sklepów z książkami, filmami i muzyką zdrożały wczoraj o ponad 10 proc. w efekcie ogłoszenia nowej strategii zakładającej wzrost zysków i marż.

Grupa pod marką HMV oraz Waterstone’s ma ponad 700 sklepów. Prezes Simon Fox zapowiada, że w krótkim okresie marże netto generowane przez księgarnie Waterstone’s wzrosną do 2 – 3 proc., a średniookresowo do 3 – 4 proc. Z kolei wskaźnik w przypadku ponad 200 brytyjskich sklepów HMV wzrósł do 5 – 5,5 proc. Sprzedaż innych niż książki artykułów ma wzrosnąć z 6 proc. do 10 proc. w 2013 r.

Grupa w ostatnich latach przeprowadziła restrukturyzację – znacząco zredukowała koszty działalności oraz rozszerzyła ofertę sprzedawanych produktów. Dzięki umowie z Orange zaczęła sprzedaż telefonów oraz nawiązała współpracę ze spółką Curzon, prowadzącą sieć kin. Spółka do 2013 r. spodziewa się 25 mln funtów oszczędności – tylko w tym roku mają wynieść 10 mln.

Brak okładki

Wydanie: 8584

Spis treści
Zamów abonament