Łatwiej sprzedawać fabryki z klientami
Przedsiębiorstwo to także kontrakty i klienci. Polskie prawo nie uwzględnia teraz tych składników. Eksperci proponują zmiany w kodeksie cywilnym
Dla wielu przedsiębiorstw umowy i klientela to podstawowy kapitał. Włączenie do prawnej definicji przedsiębiorstwa zobowiązań ułatwiłoby sprzedaż przedsiębiorstw czy choćby ich części. Teraz też jest to możliwe, ale znacznie utrudnione. Na sprzedaż zobowiązania (długu) trzeba bowiem uzyskać zgodę wierzyciela. A takich umów mogą być setki czy nawet tysiące. Tyle więc należałoby uzyskać zgód. Zmiana ma umożliwić sprzedaż przedsiębiorstwa bez tego.
Firma z umowami
Zmiana polegać ma na tym, że prócz składników majątkowych, jak nieruchomości, urządzenia, pieniądze (szerzej w ramce), przedsiębiorstwo obejmować ma zobowiązania (wierzytelności i długi) związane z prowadzeniem działalności.
Taką propozycję sformułowała...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta