Będą nowe kanały
Markus Tellenbach, prezes grupy TVN, o nowych stacjach, telewizji 3D i planach wobec „n”
Rz: Myśli pan, że kryzys gospodarczy mamy już za sobą?
Markus Tellenbach: Wierzę, że odbudowa rynku jest stabilna, niemniej jednak osłabienie euro może mieć wpływ na sytuację finansową w całej Europie. Choć Polska w ciągu dwóch ostatnich lat udowodniła, że jest dosyć odporna na takie zawirowania, z uwagi na wiele czynników, nie oczekujemy tu w tym roku dwucyfrowych zwyżek. Podnieśliśmy jednak oczekiwania względem naszych wpływów z reklamy telewizyjnej w drugim kwartale tego roku, bo już w I kwartale widzieliśmy pozytywne sygnały na rynku. Bardziej optymistyczne prognozy pozwoliły nam zweryfikować nasze przewidywania dynamiki tegorocznych wpływów z reklamy telewizyjnej – z niskiego wzrostu jednocyfrowego podnosimy je do średniego, bo dopuszczamy ich wzrost nawet do 5 proc.
Pytam o kryzys, bo analitycy wytknęli, że wasze prognozy dotyczące wpływów z reklamy telewizyjnej są zbyt ostrożne.
Tak, ale trzeba pamiętać, że w naszych przychodach będzie widać skutki kwietniowej żałoby, która spowodowała spadek wpływów z reklam w kwietniu o ok. 10 proc., co będziemy próbowali odrobić. Myślę, że dużą część uda się zrobić w II kwartale.
Planujecie otwieranie kolejnych stacji?
Obecne portfolio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta