Jak rozliczyć działania marketingowe w Internecie
Firmy coraz częściej promują się w sieci, dostrzegając zalety tej formy marketingu. Rozliczenie podatkowe takich działań budzi jednak spore wątpliwości
Reklama i promocja w sieci opiera się bardzo często na masowym korzystaniu z cudzych stron internetowych, w tym np. amatorsko prowadzonych stron tematycznych czy nawet blogów. Za zgodą dysponentów tych stron są na nich zamieszczane bądź same obrazy zawierające treści reklamowe, bądź też banery z hiperłączami przekierowującymi po kliknięciu na strony docelowe.
Z punktu widzenia organizatora akcji marketingowej istotne jest określenie charakteru umowy, na podstawie której na cudzej stronie internetowej zamieszczane będą treści reklamowe.
Ważne, z kim współpracujesz
Jeśli chodzi o podatki, nie będzie większych problemów przy współpracy z przedsiębiorcą. Niezależnie bowiem od szczegółów umowy zawsze przedsiębiorca udostępniający swoją stronę internetową zobowiązany będzie do samodzielnego dokonania rozliczeń podatkowych.
Inaczej jest przy współpracy z osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej. Dla organizatora akcji promocyjnej kluczowe jest właściwe określenie podstawy, na jakiej uzyskują przychody.
W zależności od szczegółów umowy świadczenie udostępniającego swoją stronę internetową może zostać zakwalifikowane jako podejmowanie czynności reklamowych na rzecz zleceniodawcy, w ramach „działalności wykonywanej osobiście” w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta