Można kupić niedrogo, ale na obrzeżach miasta
Deweloperzy ruszają z tzw. projektami popularnymi, w których metr mieszkania można kupić już za 5 – 6 tysięcy złotych
Agnieszka Majgier z grupy Inwest mówi, że lokal popularny ma 40 – 60 mkw., dwa, trzy pokoje, a jego mkw. kosztuje w Warszawie od 6,5 do 7,5 tys. zł.
Jarosław Jaczewski z PIB Ebejot dodaje zaś, że o tym, czy osiedle można zaliczyć do segmentu popularnego, decyduje przede wszystkim lokalizacja. – Budowanie mieszkań w dzielnicach oddalonych od centrum sprawia, że są one tańsze, chociaż jakością wykończenia często nie odbiegają od apartamentów w prestiżowych lokalizacjach – przekonuje. – Całodobowa ochrona, monitoring, kontrola dostępu są już standardem.
Andrzej Gutowski z Ronson Development potwierdza: osiedla mieszkań popularnych coraz częściej są grodzone i chronione, mają też place zabaw, czyli te elementy, które wcześniej były zarezerwowane dla projektów o wyższym standardzie.
Radosław Bieliński z Dom Development ocenia zaś, że mieszkania popularne to jeden z najlepiej sprzedających się dziś rodzajów lokali.
Mniejsze i tańsze
– Dużo więcej klientów jest zainteresowanych kupnem mieszkań popularnych niż apartamentowców. Wynika to z ich zdolności kredytowej, która jeszcze bardziej osłabnie po wejściu w życie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta