Niższy koszt wejścia na GPW
Choć koszty wejścia na parkiet spadły, mniejszym firmom nie jest łatwo uplasować emisje na rynku. To po części wynik wielkich ofert
Rynek ofert pierwotnych w tym roku został zdominowany przez Skarb Państwa. Oferta PZU czy sprzedaż akcji Tauronu spowodowały, że potencjalni mniejsi emitenci wstrzymują się z giełdową ofertą. To z kolei może mieć wpływ na koszt przeprowadzenia oferty publicznej.
Mimo lepszej koniunktury na giełdzie liczba klientów jest wciąż niewielka. W walce o nich domy maklerskie stają się bardziej elastyczne cenowo. Z zebranych przez nas danych wynika, że przeciętnie tegoroczni debiutanci zapłacili za to 5,6 proc. wartości emisji. To o 2,7 pkt proc. mniej niż w roku ubiegłym, kiedy to padł absolutny rekord od początku boomu na rynku pierwotnym, jaki miał miejsce w 2004 roku.
5,6 proc. wartości emisji to teraz średni koszt wejścia spółki na GPW
Prawie połowę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta