Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Łatwiej składować niż reklamować

08 lipca 1996 | Kultura | ŁG

Żadne z wielkich polskich wydawnictw, oprócz Harlequina, nie przeznacza na promocję swoich tytułów więcej niż 5 proc. rocznych obrotów

Łatwiej składować niż reklamować

Polscy wydawcy nie przeznaczają na promocję książek więcej niż jeden procent swoich rocznych obrotów. W Europie Zachodniej edytorzy na reklamę przeznaczają ok. 10 proc. obrotów, w Stanach Zjednoczonych ponad 30 proc. Nasi edytorzy twierdzą, że nie stać ich na reklamę -- ich zyski ledwie wystarczają na bieżącą działalność. Problem jednak w tym, że trudno wypromować tytuł, a więc i zarobić na nim, jeśli nie przeznaczy się środków na informację, docierającą do jak najszerszego kręgu czytelników.

Większość wydawców swoją działalność promocyjną ogranicza do udziału w Krajowych i Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie i w lokalnych kiermaszach oraz do wysyłania egzemplarzy recenzenckich do gazet. Dziennikarze recenzują jednak zwykle te książki, które są jakimś wydarzeniem kulturalnym i zazwyczaj i tak dobrze się sprzedają. O wielu pozycjach -- w Polsce rocznie ukazuje się ok. 25 tysięcy tytułów -- przy słabej informacji o produkcji wydawniczej, nie wiedzą nie tylko czytelnicy, ale także lokalni hurtownicy czy księgarze. Oto jedna z głównych przyczyn olbrzymiej nadprodukcji polskich wydawnictw, które zamiast na promocję wydają pieniądze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 799

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Zamów abonament