Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Łatwiej składować niż reklamować

08 lipca 1996 | Gazeta | ŁG

Promocja książek

Łatwiej składować niż reklamować

Polscy wydawcy na promocję książek wydają ok. 1 proc. swoich rocznych obrotów, czyli dziesięciokrotnie mniej niż ich zachodni koledzy. Informacja o nowościach wydawniczych jest bardzo słaba, co wiąże się tyleż z brakiem środków, co i ignorancją wydawców, którzy nie przywiązują wielkiej wagi do reklamy.

Ponad 90 proc. edytorów nie korzysta nawet z możliwości bezpłatnego zamieszczenia informacji o bieżącej produkcji w wydawanym przez Centrum Informacji o Książce "Katalogu składowym". Efektem tej niedbałości, czy też braku zrozumienia zasad funkcjonowania nowoczesnego rynku, jest olbrzymia nadprodukcja wydawnicza i przepełnione nie sprzedanymi tytułami magazyny.

Wielu wydawców nawet raz w roku nie drukuje własnego katalogu. Dlatego czytelnik, o poszukiwanym przez siebie tytule, prędzej dowie się od znajomego, niż od księgarza, który zdany jest jedynie na informacje dostarczane mu przez hurtowników.

Ł. G.

Szerzej29

Brak okładki

Wydanie: 799

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Zamów abonament