Na każdą przerwę osobne zaświadczenie
Kierowca, który nie prowadzi samochodu najpierw z powodu choroby, a potem z racji korzystania z odpoczynku tygodniowego, za każdym razem musi mieć na to odrębny dokument
- Jestem przedsiębiorcą wykonującym transport na potrzeby własne. Jestem również kierowcą, w związku z czym powinienem wystawiać sobie zaświadczenia za okresy, kiedy nie jeżdżę samochodem. Czy zaświadczenie to musi być wypełniane komputerowo?
Czy w związku z tym przed wyjazdem w nocy musiałbym wcześniej iść do biura i wystawić sobie zaświadczenie za wcześniejszy okres? Jak powinien wyglądać taki dokument, gdy auto stoi na parkingu np. 14 dni, czy wystarczy jeden formularz, czy na każdy dzień muszę wystawiać odrębny? – pyta czytelnik.
Wzór zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu został wprowadzony do europejskiego porządku prawnego na podstawie decyzji Komisji
nr 2007/230/WE z 12 kwietnia 2007 r. w sprawie formularza dotyczącego przepisów socjalnych odnoszących się do działalności w transporcie drogowym (DzUrz UE L nr 99, str. 14).
W Polsce obowiązuje on od 3 listopada 2007 r., kiedy w art. 31 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (DzU nr 92, poz. 879 ze zm.) pojawił się nowy ust. 2a.
Jego najpoważniejszą wadą było wskazanie jedynie trzech przyczyn uzasadniających wystawienie zaświadczenia: przebywanie przez kierowcę na zwolnieniu lekarskim, urlopie wypoczynkowym bądź prowadzenie pojazdu niewyposażonego w tachograf.
Została ona wyeliminowana na mocy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta