Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kwiaty musisz oznaczyć inaczej niż napoje

02 marca 2011 | Prawo i praktyka | Zofia Jóźwiak

Produkt na półce sklepowej powinien być prawidłwo oznaczony aktualną ceną

Na towarach przeznaczonych do sprzedaży detalicznej cena powinna znaleźć się na każdej sztuce produktu. Ponadto na półce w miejscu, w którym towar leży, ma być uwidoczniona na wywieszce. Z samej definicji ceny zawartej w ustawie o cenach wynika, że ma ona obejmować również podatki.

Poinformuj klienta

Przedsiębiorca zajmujący się handlem powinien poznać: ustawę o cenach (DzU nr 97, poz. 1050 ze zm.) oraz rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad uwidoczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.

Na wywieszce sklepowej (albo tabliczce czy plakacie) musi być podana:

- nazwa produktu,

- cena za sztukę wraz z jednostką miary, do której ona się odnosi,

- cena jednostkowa (za jednostkę danego towaru lub usługi, którego ilość jest wyrażona w jednostkach miar w rozumieniu przepisów o miarach; powinna więc dotyczyć: 1 litra lub 1 metra sześciennego, 1 kilograma lub 1 tony, 1 metra lub 1 metra kwadratowego, 1 sztuki).

Uwaga! Cena jednostkowa towarów sprzedawanych według objętości może także dotyczyć 100 mililitrów lub 0,1 litra, a według masy – 100 gramów lub 100 kilogramów, jeżeli takie właśnie ceny są stosowane zwyczajowo i powszechnie.

Nie trzeba podawać dodatkowo ceny jednostkowej towaru, jeżeli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8866

Spis treści

Ekonomia

AGD: eksport motorem wzrostu
Abramowicz kończy z węglem koksującym
Bruksela czeka na list Rostowskiego
Bruksela twardo wobec Rosji
Będzie łatwiej o dotacje na tworzenie klastrów
Ceny akcji znowu w dół
Coraz więcej etatów przy produkcji aut i części
Cytat dnia
Czas odpraw w bankach
Czkawka, czyli efekt Euro 2012
Drogo w Gdańsku i Warszawie
FM Bank niebawem na plusie
Francuzi ze Stocznią Marynarki
Kalendarium gospodarcze
Kino Polska TV idzie na giełdę
Kolejny etap wyborów prezesów PZU i Orlenu
Liczba dnia - 20,2 proc. wzrósł eksport w styczniu br.
Minister zachęca Polską Żeglugę Morską do prywatyzacji
Mniej złych długów szpitali
Nowy właściciel przejmie kontrolę nad PKP Cargo
Okęcie i LOT zamierzają wspólnie inwestować
Open Finance z dużą ofertą na giełdzie
Ostrożny krezus
Podobna liczba eurosceptyków i euroentuzjastów
Pomoc dla wsi bierze cała Polska
Potężna dywidenda z Lubina
Równa składka bez względu na płeć
Samorządy kontra resort finansów
Sprostowanie
Spółka z Francuzami
Strefy: mało inwestycji, skromne nakłady
Telewizje przestają ciąć wydatki na programy
To będzie gorący rok na rynku ziemi
Tureccy inwestorzy interesują się Policami
Uciążliwe podatki
Umocnienie było chwilowe
Unia pomoże kobietom w biznesie?
Uwolnienie cen prądu dla konsumentów w 2012 roku
W 2010 roku rekordowe przychody Ciechu
W USA więcej na reklamę w komórkach
W lutym OFE nieznacznie zarobiły
W skrócie
Warszawskie Intraco może trafić na giełdę
Wyjaśnienie
Wyniki rozczarowały inwestorów
Wzrost zysku Enei poniżej oczekiwań
Węgierski rząd wypowiada wojnę deficytowi
Z placu budowy do sądu
Światowa premiera nowej tyskiej lancii
Zamów abonament