Ile dopłacać do biletu
Dopłaty do komunikacji z budżetu dają większą szansę na wygraną w wyborach. – Ale gminy mają ogromne problemy finansowe. Zrezygnują ze wspólnego biletu?
Sprawna komunikacja z Warszawą i wspólny bilet oznaczają dla gminy wydatek, ale też ogromne korzyści – twierdzi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Przekłada się to na wzrost liczby mieszkańców, wydawanych pozwoleń na budowę i wpływów podatkowych. Dzięki wspólnemu biletowi dojeżdżający do Warszawy do pracy mieszkaniec drugiej strefy zyskuje rocznie ok. 1,5 tys. zł, które zostają mu w portfelu.
– Wycofanie się z biletu byłoby decyzją niepopularną, ale coraz bardziej realną. Bo gminy traktują wzrastające opłaty na rzecz ZTM jako haracz – mówi Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – A są kluczowe gminy blisko granic Warszawy, jak Ząbki, Piaseczno czy Ożarów, bez których wspólny bilet ległby w gruzach – ostrzega.
Zmagające się z kryzysem samorządy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta