Nie ma zakazu pisania listów na chorobowym
Korespondencja w sprawach służbowych nie jest zabroniona. Także gdy podwładny jest na zwolnieniu lekarskim
- Czy pracownik przebywający na zwolnieniu lekarskim lub na urlopie macierzyńskim czy wychowawczym (usprawiedliwiona nieobecność) nie może kierować korespondencji do pracodawcy?
Czy szef w tym okresie nie może na nią odpowiadać?
Czy pracownik na zwolnieniu może spotkać się z zarzutem, że kontakt w czasie choroby jest nieuzasadniony? – pyta czytelniczka.
To zbyt daleko idące obostrzenie w stosunku do personelu, choć wprowadzenie takiego zakazu przez firmę można sobie wyobrazić.
Komentuje Patrycja Zawirska, prawniczka w Raczkowski i Wspólnicy
Przy wprowadzaniu zakazu korespondencji z firmą podczas nieobecności podwładnego szef powinien zachować dużą ostrożność.
Oczywiście, jeżeli pracownik zapyta o sprawy porządkowe lub organizacyjne, np. poprosi o udzielenie informacji o jego wynagrodzeniu lub badaniach kontrolnych, pracodawca ma prawo (a w niektórych wypadkach nawet obowiązek) odpowiedzieć.
Najważniejsze, aby nie kierować do
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta