Rynek alkoholu w dołku
Topnieją nasze wydatki na alkohol. Najbardziej traci wódka
Nieco ponad 26 mld zł wydaliśmy na alkohole w sklepach i na stacjach benzynowych od lutego 2010 r. do stycznia 2011 r. – podaje firma Nielsen. W podobnym okresie rok wcześniej kwota ta była o 2,6 proc. wyższa. W tym samym czasie wielkość rynku spadła o niecały 1 proc., do 2,9 mld l. Najbardziej stracili producenci wódki. Wartość jej sprzedaży obniżyła się o 6,6 proc., poniżej 10 mld zł.
– Producenci przyzwyczaili się, że przez ostatnie kilka lat popyt na wódkę rósł w Polsce w bardzo szybkim tempie, i przegapili moment, w którym branża alkoholowa zaczęła odczuwać m.in. skutki spowolnienia gospodarczego i wysokiej akcyzy – uważa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta