Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na co zwrócić uwagę, aby konkurs dla klientów nie był loterią

18 sierpnia 2011 | Prawo i praktyka | Adam Bartosiewicz

W wakacje wiele firm organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne. Niektóre mogą być uznane za grę losową. Ten kto nie posiada zezwolenia na jej prowadzenie, naraża się na odpowiedzialność karnoskarbową

W ramach różnych form sprzedaży premiowej wygrać można nagrody rzeczowe, a niekiedy nawet  pieniężne.

Wielu przedsiębiorców jednak nie zdaje sobie sprawy z tego, że niektóre formy sprzedaży promocyjnej czy też konkursów promocyjnych, mogą być uznane za grę losową. Ich urządzenie i prowadzenie jest pod ścisłą kontrolą państwa.

W Polsce wymaga zezwolenia stosownego organu, a wykonywanie tego rodzaju działalności bez zezwolenia może łączyć się z odpowiedzialnością karnoskarbową. Jak przy organizacji konkursów promocyjnych uniknąć ewentualnego zagrożenia?

Rodzaje gier

Warto zwrócić uwagę, że szczególnymi rodzajami gier losowych są m.in.

- loterie pieniężne, w których uczestniczy się przez nabycie losu lub innego dowodu udziału w grze, a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9007

Spis treści
Zamów abonament