Na co zwrócić uwagę, aby konkurs dla klientów nie był loterią
W wakacje wiele firm organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne. Niektóre mogą być uznane za grę losową. Ten kto nie posiada zezwolenia na jej prowadzenie, naraża się na odpowiedzialność karnoskarbową
W ramach różnych form sprzedaży premiowej wygrać można nagrody rzeczowe, a niekiedy nawet pieniężne.
Wielu przedsiębiorców jednak nie zdaje sobie sprawy z tego, że niektóre formy sprzedaży promocyjnej czy też konkursów promocyjnych, mogą być uznane za grę losową. Ich urządzenie i prowadzenie jest pod ścisłą kontrolą państwa.
W Polsce wymaga zezwolenia stosownego organu, a wykonywanie tego rodzaju działalności bez zezwolenia może łączyć się z odpowiedzialnością karnoskarbową. Jak przy organizacji konkursów promocyjnych uniknąć ewentualnego zagrożenia?
Rodzaje gier
Warto zwrócić uwagę, że szczególnymi rodzajami gier losowych są m.in.
- loterie pieniężne, w których uczestniczy się przez nabycie losu lub innego dowodu udziału w grze, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta