Stopiątki pomogą swingom
Równocześnie z dostawami niskopodłogowców Swing Tramwaje Warszawskie remontują pojazdy 105N z lat 70. ubiegłego wieku. – To będzie uzupełnienie dla nowoczesnej floty swingów. Wszystkie wozy 13N z lat 60. pójdą na żyletki – zapowiadają urzędnicy.
Po Warszawie jeździ już 76 tramwajów Swing z rekordowego zamówienia na 186 pojazdów złożonego przez władze Warszawy do bydgoskich zakładów PESA.
Do Euro 2012 ma być ich w stolicy 120. Ale na ulicach Warszawy pojawiły się też charakterystyczne kanciaste tramwaje 105N po generalnym remoncie.
Wybebeszanie „akwariów"
– Myślałem, że te zardzewiałe graty nadają się już tylko na złom – mówi Norbert Sieczkowski z Bemowa. – Tymczasem składy po remoncie robią świetne wrażenie. Dlaczego tramwajarze od początku nie dbali tak o swój tabor? Tak robi np. czeska Praga – twierdzi.
Tramwaje 105N to w żargonie „akwaria" (od kształtu kabiny i dużych szyb). Ich naprawa główna polega na wybebeszeniu starego okablowania, uszczelnieniu przekładni napędowych, wymianie karoserii i zabezpieczeniu antykorozyjnym. Montuje się w nich także nowe fotele i poręcze. Po przejściu takiego liftingu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta