Kampania zachęcająca do zakupów to reklama
Działania stowarzyszenia, które w zamian za wpłaty sponsorów promuje określony produkt, mają charakter reklamowy i można wystawić na nie fakturę VAT
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w sprawie dotyczącej rozliczenia VAT związanego z reklamą.
Spór w sprawie dotyczył promocji miodu. Podatnik, Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych w Pszczelej Woli, zawarł z Agencją Rynku Rolnego umowę na kampanię promocyjno-informacyjną dotyczącą miodu i produktów pszczelich. Na jej podstawie zleceniobiorca zobowiązał się do prowadzenia dwuletniej kampanii promocyjno-informacyjnej miodu i produktów pszczelich „Życie miodem słodzone". Umowa zakładała, że kampania zostanie sfinansowana w 50 proc. ze środków UE, w 30 proc. z budżetu krajowego, w 20 proc. zaś ze środków własnych stowarzyszenia.
Żeby uzbierać na wkład własny, stowarzyszenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta