Trudno zarobić na piwie
Lawinowo maleje u nas liczba hurtowni handlujących piwem. Ich klientami są głównie małe sklepy, którym udziały w rynku odbierają dyskonty
– Za dwa – trzy lata może zostać w Polsce maksymalnie ok. 100 hurtowni handlujących piwem – mówi „Rz" Paweł Wyszyński, prezes i główny udziałowiec Waspolu, czołowego dystrybutora alkoholi i napojów w naszym kraju. Oznacza to, że z rynku zniknie niemal 400 dystrybutorów. Natomiast w porównaniu z latami 90., czasami hossy dla hurtowni alkoholi w Polsce, ich liczba będzie aż 20 razy mniejsza.
Zdaniem analityków dalsza konsolidacja jest nieunikniona, ponieważ rynek dystrybucji alkoholi jest nadal zbyt rozdrobniony. W branży szacuje się, że obecnie nawet nie co dziesiąty dystrybutor piwa generuje przychody na poziomie ok. 50 mln zł rocznie. Na drugim biegunie są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta