Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Interes przedsiębiorcy czy konsumenta

19 października 1996 | Ekonomia | HB

Interes przedsiębiorcy czy konsumenta

Indyjscy przedsiębiorcy zamierzają powołać klub, który zajmowałby się wywieraniem nacisku na władze w celu stworzenia lepszych warunków działania dla krajowych przedsiębiorstw. Już sama nazwa projektowanego klubu -- "Tylko Indie"-- wskazuje dokładniej na intencje jego pomysłodawców. Jak bowiem informuje z Delhi AFP, chcą oni doprowadzić do wprowadzenia przepisów ograniczających napływ obcych firm do Indii, uważając, że obecność na miejscowym rynku wielonarodowych koncernów, zwłaszcza konsumpcyjnych, psuje im interesy. Szczególny sprzeciw przedsiębiorców budzi fakt, iż rząd dopuścił posiadanie przez cudzoziemców 100 proc. udziałów w miejscowych firmach. Indyjski rynek wewnętrzny był przez lata odseparowany od światowego, a liberalizacja przepisów, w skromniejszym zresztą zakresie niż w innych państwach, zaowocowała urozmaiceniem miejscowej produkcji. Jak widać, nie wszystkich to cieszy. H. B.

Brak okładki

Wydanie: 890

Spis treści
Zamów abonament