Na froncie medycyny
Całkowicie zabroniona niedawno promocja leków dostępnych na receptę wkracza do amerykańskich środków masowego przekazu
Na froncie medycyny
Amerykanie próbują przełamać kolejne tabu w medycynie. Tym razem chodzi o promocję leków przez firmy farmaceutyczne, które chcą zamieszczać na łamach prasy, atakże wradiu itelewizji reklamy farmaceutyków przepisywanych na recepty. Do niedawna było to możliwe tylko wprzypadku środków w tzw. sprzedaży odręcznej (over-the-counter) . Informacja o lekach przepisywanych przez lekarzy mogła być zamieszczana wyłącznie w prasie medycznej. Tak właśnie jest w Polsce i w wielu innych krajach. Ale wygląda na to, że pod naciskiem koncernów, które zaostrzają walkę konkurencyjną, zmianie ulegną kolejne obyczaje i zasady postępowania.
Jak pisze agencja Reutera, wielką kampanię promocyjną w mediach amerykańskich zainicjowała firma Pharmacia & Upjohn w związku z nowym lekiem na impotencję o nazwie Caverject. Preparat ten, podawany w zastrzykach do ciał jamistych prącia, w ubiegłym roku dopuścił do użycia amerykański Urząd ds. Żywności i Leków (FDA) , a od początku tego roku dostępny jest też w Polsce....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta