Sztuka elitarna i efekty specjalne
W Krakowie zakończył się VFestiwal Unii Teatrów Europy
Sztuka elitarna i efekty specjalne
Janusz R. Kowalczyk
VFestiwal Unii Teatrów Europy w Krakowie przechodzi do historii jako jedno z najważniejszych polskich wydarzeń artystycznych bieżącego roku, (zaryzykowałbym twierdzenie, że jako drugie, tuż po literackim Noblu dla Wisławy Szymborskiej) . Pełny miesiąc spotkań (20 września -- 19 października) ze sztuką teatru zza bliższej i nieco dalszej miedzy zaowocował 10 zagranicznymi spektaklami z dziewięciu państw Europy. W Unii jest już co prawda 17 znamienitych scen, ale z powodów organizacyjno-technicznych nie wszystkie mogły przyjechać do Krakowa.
Ofertę zagraniczną Festiwalu wzbogaciło pięć spektakli gospodarzy -- krakowskiego Starego Teatru, reprezentującego polskie barwy w Unii. Utarł się bowiem zwyczaj, że każdego roku Festiwal UTE odbywa się kolejno w innym mieście-siedzibie unijnego teatru.
Dziesięć spektakli zagranicznych nie daje, oczywiście, pełnej panoramy osiągnięć europejskiego teatru i nie mam też zamiaru wyciągać łatwych wniosków czy robić ryzykownych uogólnień. Jednakże fakt przynależności zaproszonych scen do zawiadywanej przez Giorgia Strehlera Unii Teatrów Europy, grupującej teatry znane z niebagatelnych artystycznych osiągnięć, upoważnia do wniosku, że w Krakowie znalazły się spektakle wybrane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta