Poślizg drugiej linii. Tarcze metra uziemione pod plandeką
Najpierw drążenie tuneli, a dopiero potem budowa stacji. Metro Warszawskie zgodziło się na zmianę technologii. Bo inaczej tarcze drążące nie wystartują tej wiosny
Pierwsza z trzech tarcz TBM miała zacząć drążyć tunel pod ul. Prostą i Świętokrzyską w połowie ubiegłego roku – tak obiecywała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Nowy termin to kwiecień tego roku, ale też jest zagrożony. Sprowadzony z pompą w 2011 r. z Niemiec pierwszy TBM leży pod plandeką za ogrodzeniem budowy przy rondzie Daszyńskiego. Części pozostałych dwóch są składowane na terenie budowy w narożniku pl. Defilad – od strony ul. Świętokrzyskiej.
Tunel, a później stacja
Kiedy trzy 615-tonowe kolosy kupione...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta