Inspiro dla dwóch linii metra
W Wiedniu ruszyła produkcja pierwszych z 210 wagonów za ponad miliard złotych dla warszawskiego metra. Stolica planuje dokupić bez przetargu jeszcze co najmniej 36 wagonów, żeby obsłużyć kolejnych sześć planowanych stacji
Pierwsze elementy pociągów Inspiro dla Warszawy są już gotowe. W fabryce Siemensa w Wiedniu kurtyna poszła w górę w rytmach dyskotekowego przeboju „Insomnia": producent zaprezentował tam stalowo-aluminiowe nadwozie – czyli tzw. pudło – pierwszego wagonu dla Metra Warszawskiego.
Inspiracja za miliard
– To ważny moment. Przechodzimy z fazy koncepcji do produkcji – mówi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.
– Budowa drugiej linii metra i zakup taboru to w tej chwili jedne z największych projektów komunikacyjnych w Europie –twierdzi.
Metro Warszawskie zamówiło 35 składów Inspiro za 1,069 mld zł w niemiecko-polskim konsorcjum Siemensa i Newagu. Każdy pociąg będzie liczył sześć wagonów. Dziesięć składów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta