Operator proponuje nową umowę
Przedsiębiorcy często namawiają swoich klientów na zmianę warunków kontraktu. Same zapewnienia konsultanta nie są jednak równoznaczne z modyfikacją dotychczasowych ustaleń
W myśl art. 56 ustawy z 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (DzU z 2004 r. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, którą zawiera się w formie pisemnej.
Wymóg ten nie dotyczy umowy zawieranej przez dokonanie czynności faktycznych obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług przedpłaconych świadczonych w publicznej sieci telefonicznej, usług telefonicznych świadczonych za pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci dostawcy usług.
Jaka forma
Zasadą dokonywania zmian w umowach jest zachowanie tej samej formy jak czynność pierwotna. Zgodnie z art. 77 kodeksu cywilnego uzupełnienie lub zmiana umowy wymaga zachowania takiej formy, jaką ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia.
Podmiot, który narusza obowiązki informacyjne w stosunku do użytkowników końcowych, podlega karze pieniężnej
Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie powinny być stwierdzone pismem.
Jest wyjątek
Prawo telekomunikacyjne przewiduje jednak wyjątek od tej reguły. Mianowicie dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy zawartej na piśmie za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta