Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Teatr podświadomości

09 marca 2012 | Kultura | Jacek Cieślak
źródło: Teatr Polski

Dziś Premiera Michał Borczuch inscenizuje seanse Zygmunta Freuda i polemizuje z guru psychoanalizy

W nowym przedstawieniu Teatru Polskiego we Wrocławiu widzowie konfrontują się z opowieściami o trójce ludzi, którzy cierpieli na fobię, histerię i nerwicę. Gdyby nie trafili na kozetkę Freuda, pozostaliby anonimowi. Ich kryzysy, zwątpienia, tęsknoty za miłością, a także walkę  z odrzuceniem rozsławiły dwie prace wiedeńczyka o nerwicach dziecięcych sprzed 100 lat. Współautorem scenariusza jest Aśka Grochulska.

– Mamy do czynienia z opisem osobowości dokonanym nie przez artystę, lecz naukowca – mówi „Rz" Michał Borczuch.

– Jego spojrzenie pozbawione jest sentymentu, chodzi o drążenie podświadomości: instynktów, zalążków lęków, poczucia wstydu i pragnień. Naukowy tekst wyzwolił nas też od logiki fabuły, do której nie mam zaufania.

Artyści na kozetce

Herbert Graf (Hans) dojrzewał w środowisku artystycznym Wiednia, jego ojcem chrzestnym był Gustav Mahler. W trakcie terapii okazało się, że odczuwany przez Hansa strach przed końmi wynika z lęku Edypa i kastracyjnego. W dorosłym życiu kierował teatrami operowymi we...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9178

Wydanie: 9178

Spis treści

Media Markt

Zamów abonament