Jak zorganizować w firmie imprezę integracyjną i nie wydać zbyt dużo
Mimo że fiskus ostrzy sobie apetyt na wspólne wyjazdy, zabawy czy zajęcia w plenerze, cieszą się one niegasnącą sympatią pracodawców. Scalają załogę, a przy okazji można załatwić sprawy służbowe
Firmy chętnie organizują imprezy integracyjne, a najczęściej spotkania o charakterze służbowo-biznesowym. Oprócz pracowników do udziału w nich zapraszają też swoich klientów. W ten sposób mogą osiągnąć jednocześnie kilka celów, jak:
- motywacja i dodatkowy bonus dla całej załogi,
- jednoczenie personelu,
- przedstawienie klientom firmy misji i rodzaju jej działalności oraz zapoznanie z ich ofertą i ewentualnie przygotowanie umowy, kontraktu,
- zapoznanie kontrahentów z pracownikami firmy, z którymi będą współpracować.
Wiadomo, że przyjęcie dla całej załogi generuje wysokie koszty. Można je jednak przyszykować tak, aby maksymalnie zaoszczędzić. Przedstawiamy, jak to zrobić, a przede wszystkim jak uniknąć różnych związanych z tym niespodzianek.
Anna Telec, właścicielka Kancelarii Prawa Pracy w Warszawie
Kodeks pracy w ogóle nie reguluje wyjazdów integracyjnych. Należy więc uznać, że impreza, w której szef nie narzuca udziału podwładnym, nie stanowi czasu pracy. Skoro jest dobrowolna, zatrudniony sam rozporządza swoim czasem wolnym. Jeśli zjawi się na firmowym party, nie będzie wtedy pozostawał do dyspozycji pracodawcy. Gdy zakład zobowiązuje pracowników do udziału w wyjeździe, dając takie polecenie, to ich pobyt na imprezie należy wliczyć do czasu pracy i
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta