Nie oczerniaj swoich konkurentów, bo staniesz przed sądem
Podawanie nieprawdziwych lub niepełnych informacji o innych firmach, niezależnie od tego, czy narusza to ich interesy czy potencjalnych odbiorców, jest nieuczciwym działaniem
Dobrze jeżeli firmy ze sobą konkurują. Jest to z pożytkiem dla nas wszystkich. Daje możliwość korzystania z coraz lepszych, a czasem także tańszych produktów lub usług. Jeszcze lepiej, jeżeli robią to, wykorzystując wszystkie legalne metody działań reklamowych i marketingowych. Bardzo często tak właśnie jest. Jednak nie w każdym wypadku.
Zawsze istnieje zagrożenie, że firma, świadomie lub nie, będzie prezentować nieprawdziwe albo niepełne wiadomości o sobie lub swoich konkurentach. Warto więc pamiętać, że takie działanie może stanowić czyn nieuczciwej konkurencji, o którym mówi ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU z 2003 r. nr 153, poz. 1503 ze zm.).
Prawo i obyczaje
Zgodnie z art. 3 ust. 1 przywołanej ustawy czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta