Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie oczerniaj swoich konkurentów, bo staniesz przed sądem

03 kwietnia 2012 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Podawanie nieprawdziwych lub niepełnych informacji o innych firmach, niezależnie od tego, czy narusza to ich interesy czy potencjalnych odbiorców, jest nieuczciwym działaniem

Dobrze jeżeli firmy ze sobą konkurują. Jest to z pożytkiem dla nas wszystkich. Daje możliwość korzystania z coraz lepszych, a czasem także tańszych produktów lub usług. Jeszcze lepiej, jeżeli robią to, wykorzystując wszystkie legalne metody działań reklamowych i marketingowych. Bardzo często tak właśnie jest. Jednak nie w każdym wypadku.

Zawsze istnieje zagrożenie, że firma, świadomie lub nie, będzie prezentować nieprawdziwe albo niepełne wiadomości o sobie lub swoich konkurentach. Warto więc pamiętać, że takie działanie może stanowić czyn nieuczciwej konkurencji, o którym mówi ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU z 2003 r. nr 153, poz. 1503 ze zm.).

Prawo i obyczaje

Zgodnie z art. 3 ust. 1 przywołanej ustawy czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9199

Wydanie: 9199

Spis treści
Zamów abonament