Wielkie stacje tracą na rzecz małych
W I kw. znów zmniejszył się łączny udział czterech największych kanałów w widowni. Po zakończeniu cyfryzacji TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat mogą mieć wspólnie o połowę mniejszą oglądalność niż dziś. Na stacje tematyczne przypada już ok. jednej piątej rynku reklamy telewizyjnej i to dzięki nim rośnie rynek
Wśród największych ogólnopolskich stacji telewizyjnych tylko Polsat lekko zwiększył w I kwartale tego roku udziały w ogólnopolskiej widowni. Oznacza to, że łącznie tzw. Wielka Czwórka telewizyjnego rynku (TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat) po raz kolejny odnotowała spadek udziałów, z 62,15 proc. do 58,52 proc. – Najlepiej w I kwartale poradził sobie Polsat. Zobaczymy, jak wypadnie w kolejnych miesiącach, po wprowadzonych wiosną zmianach ramówkowych – mówi „Rzeczpospolitej" Piotr Bieńko, wiceprezes domu mediowego Codemedia.
Według danych Nielsen Audience Measurement udział w widowni w wieku powyżej czwartego roku życia w I kwartale tego roku spadł dla TVN, TVP 1 i TVP 2. Zmniejszyły się też cennikowe wpływy kanałów TVP (w przypadku TVP1 – o 25,6 proc., a TVP 2 – o 23,7 proc.), podczas gdy komercyjna konkurencja odnotowała wzrost: TVN o 16,1 proc., a Polsat o 7 proc. Są to jednak wpływy nieuwzględniające udzielanych reklamodawcom rabatów. – Liczba sprzedanych ratingów w I kwartale 2012 r. była wyższa niż w I kwartale ubiegłego roku (to znaczy, że reklamy w nich sprzedane dotarły do większej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta