Jak pokazać 2800 minut futbolu
Tysiąc kilometrów sieci szkieletowej, kilkaset kilometrów światłowodów, nowoczesne centrum nadawcze – obsługa Euro 2012 to ogromne przedsięwzięcie
Euro 2012, największa impreza sportowa, jaka kiedykolwiek odbyła się w Polsce, którą śledzi 1 mld osób na całym świecie, to ogromne wyzwanie dla organizatorów. UEFA przykłada bowiem olbrzymią wagę, żeby impreza stała na jak najwyższym poziomie, a kibice byli zadowoleni. Wymaga to zaangażowania najnowocześniejszych technologii, bez których trudno sobie wyobrazić sprawne przeprowadzenia tego typu widowiska.
W Polsce partnerem technologicznymi UEFA, który odpowiadał za zapewnienie niezbędnej infrastruktury teleinformatycznej oraz rozwiązań komunikacyjnych (zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych), było Orange Polska. Zadania, jakie postawiła przed nim UEFA, były bardzo wyśrubowane. Na zlecenie unii piłkarskiej firma stworzyła m.in. Międzynarodowe Centrum Nadawcze UEFA (International Broadcasting Center), które działa w warszawskiej hali Expo. Trafiają do niego sygnały audio oraz wideo ze wszystkich polskich i ukraińskich stadionów, skąd po obróbce rozsyłane są do stacji telewizyjnych na całym świecie.
Sygnał transmitowany jest za pośrednictwem specjalnie zbudowanej na te potrzeby sieci szkieletowej (liczy ponad 1 tys. km), która połączyła 20 obiektów.
Na liście są cztery stadiony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta